Spørgsmål & Svar


Hvem er Omsorgsbemanding?

Omsorgsbemanding er en teknologivirksomhed, som udvikler software, specifikt udarbejdet til omsorgssektoren.

Vores software er et App-baseret vagtbookingsystem, som er Danmarks mest unikke vagtbookingsystem, fordi vi sammenkobler et perfekt App-baseret vagtbookingsystem, med en stor database af omsorgspersonale som ønsker, at arbejde flere timer i omsorgssektoren. Så vores kunder sparer både ressourcer, tid og penge, ved at få struktureret deres daglige vagthåndtering i systemet, samt ved at anvende eget personale i stedet for dyre eksterne vikarbureauer. Og samtidig får vores kunder en unik rekrutteringskanal, og faktum er, at alle vores kunder har fået nye medarbejdere ved at anvende Omsorgsbemanding.

Omsorgsbemanding er et top sikkert IT-system som ikke kræver installation fordi det er cloud-baseret og naturligvis er Omsorgsbemanding også GDPR compliant.

App’en er helt gratis og det er gratis for omsorgspersonalet at oprette sig!


Hvad er Omsorgsbemandings formål?

Omsorgsbemandings formål er:

  1. At vores kunder sparer tid på vagtplanlægningen samt penge ved at anvende eget personale før vikarbureauer.
  2. At tilvejebringe flere varme hænder til omsorgssektoren.

Hvad får jeg ud af at anvende Omsorgsbemanding?

Anvendelsen af Omsorgsbemanding resulterer bl.a. i stor tidsbesparelse på den daglige vagthåndtering. Oveni dette; en kontant besparelse i form af færre dyre eksterne vikarbureautimer, et bedre arbejdsmiljø i form af langt færre forstyrrelser i dagligdagen og frigivelse af tid til øvrige arbejdsopgaver, pleje og omsorg, samt at omsorgspersonalet, særligt egne vikarer, time- og deltidsansat personale, lægger flere timers arbejde i omsorgsinstitutionen.

Men læs gerne siden med udtalelser fra vores kunder, for at læse deres beskrivelse af de mange konkrete fordele der er ved at anvende Omsorgsbemanding.


Hvem henvender Omsorgsbemanding sig til?

Omsorgsbemanding er specifikt udviklet til at understøtte omsorgssektoren i hele Danmark. Alle kunder som har beov for et system til struktureret App-baseret vagthåndtering kan få gavn af Omsorgsbemanding. Alle omsorgsinstitutioner er velkommen på Omsorgsbemanding og kundetyper kunne være:

  • Plejehjem (kommunale, selvejende, private)
  • Hjemmepleje
  • Botilbud/opholdssteder
  • Interne vikarkorps
  • Sygehuse og sygehusafdelinger
  • Hospitaler og hospitalsafdelinger
  • Sociale tilbud generelt
  • Børnehave
  • Hospice

Hvordan er Omsorgsbemandings pris- og forretningsmodel?

Vores pris- og forretningsmodel er meget fair og simpel. Der kommer ikke ubehagelige overraskelser i samarbejdet med Omsorgsbemanding. Derfor er der, når den månedlige licens er betalt, ingen begrænsning på eller ekstraomkostning for hvor mange:

  • Timelønnede eller fastansatte man kan oprette
  • Vagter man udsender
  • Egne grupper man opretter
  • Vagtskabeloner man opretter
  • App-notifikationer vi udsender på vegne af vores kunder

Desuden er vores smartphone App og web interface til omsorgspersonalet helt gratis.

Se vores licenspriser her.


Sådan kommer du godt i gang med at bruge Omsorgsbemanding – som omsorgsinstitution

Vi sikrer i fællesskab at I kommer rigtig godt i gang. Når vi har lavet kontrakt får I let forståeligt materiale som instruerer jeres medarbejder om, hvordan de skal oprette sig (en én-sides oprettelsesvejledning samt en manual til brugen af App'en og Web interfacet). Derefter holder vi et 3-4 timers opstartskursus, hvor vi sætter systemet op til netop jer, vi gennemgår, hvordan man bedst kommer i gang overfor sine medarbejdere, vi gennemgår alle funktioner i systemet, vi gennemgår Omsorgsbemandings 'Best Practices' og meget mere.

Det tager altså kun disse tre til fire timer at komme i gang, udover den tid I vil give jeres eget personale at oprette sig.


Hvis du har spørgsmål til hvordan du kommer igang så er du meget velkommen til at skrive til os på: kontakt@omsorgsbemanding.dk


Sådan kommer du godt i gang med at bruge Omsorgsbemanding – som omsorgsperson

Først skal du glæde dig til, og ønske, at få mulighed for at arbejde endnu mere i omsorgssektoren.

Dernæst skal du oprette dig GRATIS som Omsorgspersonale på Omsorgsbemanding.

Når du er oprettet er det vigtigt at du vælger det interesseområde du ønsker vagter indenfor. Dit interesseområde kan være en specifik omsorgsinstitution, en eller flere afdelinger, en til flere vagtejere eller et geografisk område (region, kommune, by)

Du kan oprette dig via den gratis App, til enten Android eller iOS, eller på vores hjemmeside. Det er lettest at opretter sig via App'en.

Og så er det blot at læne sig tilbage og vente på App-notifikation om nye vagter i dit interesseområde.

Du finder App’en ved at søge efter ’Omsorgsbemanding’ det sted du henter dine App’s.

Hvis der er spørgsmål til oprettelse eller lignende så må du meget gerne skrive til os på: kontakt@omsorgsbemanding.dk


Hvorledes med løn og andre vilkår omkring vagten?

Omsorgsbemandings vagtbookingsystem formidler kontakt mellem omsorgsinstitution og omsorgspersonale, internt- som eksternt personale. Vilkår for udført arbejde aftales som normalt, altså direkte mellem omsorgsinstitution og omsorgspersonale og er omsorgsinstitution og omsorgspersonalets fælles ansvar. Omsorgsbemanding kræver, og det er omsorgsinstitutionen og omsorgspersonalets ansvar, at alle faglige- og overenskomstretslige regler og -aftaler overholdes af både omsorgsinstitution og omsorgspersonale. Omsorgsbemanding er ikke ansvarlig for omsorgspersonalets faglighed eller for kvaliteten af arbejdets udførsel, eller om arbejdet udføres overhovedet.


Hvem vedligeholder kontaktdata, hvilke fagområder man kan arbejde indenfor og sit interesseområde?

Det er omsorgspersonalets ansvar at e-mail, telefon, profilbillede, fagområde, interesseområde med videre altid er opdateret.


Jeg får en fejlmeddelelse under oprettelse (post-, telefonnummer, e-mail el.lign.)

Dette opstår sommetider når man bruger ’autoudfyld’. Prøv at taste alle informationerne i stedet.


Hvorfor kan jeg ikke se datovælger i 'Opret ny vagt'?

Omsorgsbemanding er optimeret til de nyeste browser versioner. Sørg for du altid bruger den seneste version af din browser, og opdater hvis det ikke er tilfældet. Datovælgeren er altid synlig i Google Chrome og Microsoft Edge browseren så du kan overveje at bruge en af dem.


Hvem ejer den data som omsorgspersonalet indtaster?

Alle oplysninger om omsorgspersonale på Omsorgsbemanding er omsorgspersonales ejendom. Det er ikke tilladt at kopiere eller transportere disse oplysninger til andet program, system eller liste.


Hvad nu hvis jeg kan løse opgaver indenfor flere fagområder?

Hvis du som omsorgspersonale kan dække vagter indenfor flere fagområder, er det blot at huske at markere alle relevante fagområder under dine indstillinger. Således vil du automatisk få tilsendt alle typer vagter fra de omsorgsinstitutioner som du ønsker vagter fra.


Jeg modtager ikke vagter fra en omsorgsinstitution jeg er interesseret i?

Enten er omsorgsinstitutionen ikke oprettet på Omsorgsbemanding, omsorgsinstitutionen er oprettet men sender ikke vagter til dit fagområde, eller du har ikke valgt det interesseområde omsorgsinstitutionen ligger i.

Du skal gå ind og tjekke dine valgte interesseområder du ønsker at modtage vagter fra (institution, afdeling, vagtejer, by, postnummer, kommue, region).

Eller, hvis omsorgsinstitutionen ikke er oprettet på Omsorgsbemanding, skal du henvende dig til omsorgsinstitutionen og spørge om de ønsker at oprette sig, så I begge kan få glæde af systemet.


Kan en omsorgsinstitutionen ændre abonnementstype?

Ja, omsorgsinstitutionen kan altid ændre sin abonnementstype, hvis for eksempel omsorgsinstitutionen får færre eller flere Admin Brugere som skal kunne oprette vagter.

Omsorgsinstitutionens ’Master bruger’ skal under 'Indstillinger' -> 'Abonnement' trykke på knappen ’Skift abonnement’ oppe i højre hjørne og blot følge anvisningerne. Man kan også skrive os en mail på: kontakt@omsorgsbemanding.dk


Hvordan betaler jeg?

Betalingsmetoden vælges under oprettelse af omsorgsinstitutionen. Der er tre måder at betale på:

  1. Digital EAN-faktura
  2. Almindelig faktura (udfra CVR-nummer)
  3. Via omsorgsinstitutionens kreditkort

Betaling sker årligt. Følgende kreditkort modtages:


Hvad hvis jeg skal ændre kreditkortnummer?

Får omsorgsinstitutionen et nyt kreditkortnummer skal den kontakte Omsorgsbemanding på kontakt@omsorgsbemanding.dk. Omsorgsbemanding sørger for du får tilsendt et sikkert link til betalingssystemet, hvor det nye kreditkortnummer indtastes under sikre forhold.